Vienas pieturas muguras sāpju aģentūra - pilna spektra diagnostika, konsultācijas, blokādes, operācijas un rehabilitācija katru darba dienu.

ZINOŠI un PIEREDZĒJUŠI ĀRSTI
Mūsu lielākais gandarījums ir Jūsu veselība!
Piesakies Klienta kartei
Kļūsti par mūsu V.I.P. klientu un izmanto īpašos piedāvājumus!
KOMPLEKSA PIEEJA ĀRSTĒŠANAI
Mēs ārstējam cilvēku, nevis slimību!
Klīnika DiaMed
Diagnostika, konsultācijas, ārstēšana, rehabilitācija – viss vienuviet!
INOVĀCIJAS un JAUNUMI
Jaunākais medicīnā un klīnikā DiaMed – ZINI un IZMANTO!

Cilvēki kļūst aizvien šķībāki. Uzzini, kāda ir Tava stāja!

22 Marts 2018 | 17:24

Vairāk nekā pusei pieaugušo ir stājas problēmas. Skolēnu vidū rādītāji ir vēl dramatiskāki. Tikai 4 no 100 skolēniem ir pilnībā vesels mugurkauls.

Nepareiza stāja – cēlonis virknei citu problēmu.

RSU docente Silvija Umbraško savā 2016.gada pētījumā ir secinājusi, ka 71% skolēnu ir ar apaļi ieliektām mugurām, bet 42% bērnu novērojamas skoliotiskas stājas. Tikai 4% skolēnu nav mugurkaula problēmu! Arī klīnikas Diamed fizioterapeite Diāna Silantjeva savā praksē ir pamanījusi, ka bērni kļūst aizvien šķībāki. Pēdējā laikā diezgan izplatīta problēma ir īsziņu kakls jeb text neck. Bērni ir “ieurbušies” telefonos vai planšetēs, galva ilgstoši atrodas uz leju. Jo zemāk tiek noliekta galva, jo lielāks ir svars, kurš jānotur kakla skriemeļiem. Neitrālā pozīcijā galvas smagums ir vidēji 4 – 5 kilogrami, bet, ja noliecam to uz leju par 30 grādiem, galvas smagums, kas jānotur mūsu kakla daļai, ir jau 18 kilogrami. Ja cilvēks šādā pozā atrodas ilgstoši, tas noved pie mugurkaula deformācijas, turklāt cieš arī citi orgāni – var pasliktināties redze, samazināties plaušu tilpums, parādīties galvas un muskuļu sāpes, sākt tirpt rokas. Lai mazinātu negatīvās sekas, ir jāpiedomā pie pozas, kā arī jāstiprina kakla, plecu joslas un stājas muskuļus.

Praktiski ieteikumi tava mugurkaula veselībai:

PROBLĒMA

RISINĀJUMS

Sēdošs darbs

 

Biežāk pamaini darba pozu un neaizmirsti izkustēties. Izapļo plecus, piecelies kājās un izkustini pēdas, ceļoties uz pirkstgaliem. Noliec galvu līdz ceļiem, lai atslābst galva un pleci! Apstājies pie sienas un ar taisnu muguru veic dažus pietupienus.

Darbs, kurā tiek noslogota tikai viena ķermeņa puse

 

Brīvajā laikā centies noslogot otru ķermeņa pusi. Vajadzības gadījumā konsultējies ar fizioterapeitu, kurš palīdzēs sastādīt īpaši tev domātu vingrojumu kompleksu.

Nepieciešamība celt vai nest pārāk smagus priekšmetus

Ceļot smagumus, dari to pareizi, ietupstoties ceļos, turot taisnu muguru un sasprindzinot vēdera muskuļus. Atceries, ka bērna mugursomas svaram nevajadzētu pārsniegt 10 – 12% no bērna ķermeņa svara, turklāt somu jānēsā uz abiem pleciem, noregulējot plato lenču augstumu tā, lai soma nekarājas uz leju.

Nepareizi pielāgota darba vieta

Pareizs krēsla augstums ir tad, ja kājas stabili novietotas uz grīdas, bet kāju saliekums ir nedaudz platāks par 90 grādiem. Pareizs galda augstums ir tad, ja augšdelma un apakšdelma leņķis ir 95-100 grādi, savukārt datora ekrānam jābūt noregulētam atbilstoši acu līmenim.

“Īsziņu kakls” jeb uz leju noliekta galva

Veroties telefonā, apsēdies pie galda, atstutē pret to elkoņus un turi telefonu rokās tik augstu, lai galva nav jānoliec uz leju. Lai pamainītu pozu, vari apsēsties jāteniski krēslā un atstutēt krūšu kurvi pret krēsla atzveltni, tādējādi atslogojot mugurkaulu. Uz īsu brīdi vari arī apgulties uz vēdera un turēt telefonu balstā uz elkoņiem.

Nepietiekams kalcija, omega 3 un  D vitamīna balanss organismā

Lai kalcijs mūsu organismā varētu uzsūkties, papildus nepieciešams uzņemt arī D3 vitamīnu. No organisma kalciju “izskalo” kafija, zaļā un melnā tēja, kā arī coca-cola. Savukārt, ar kalciju mūsu organismu apgādā piena produkti, pilngraudu produkti un dārzeņi (selerija, kāposts, spināti, brokoļi u.c.) Pēdējo gadu pētījumos pierādīts, ka nepiesātinātās omega-3 taukskābes uzlabo sirds un asinsvadu darbību, iekaisumu mazināšanos, kā arī smadzeņu darbības uzlabošanos, stiprina imunitāti, nodrošina organismu ar enerģiju, aizsargslāņu veidošanos un vitamīnu uzsūkšanos.

Plakanā pēda vai nepietiekams pēdas velves izliekums

Ja pēdas velves izliekums ir pārāk mazs, lieto īpašus kurpju ieliktņus. Trenē kāju muskuļus, tas palīdzēs veidot pareizu pēdas velvi.

Nepareizi iekārtota guļvieta

Matracim ir jābūt līdzenam. Pārāk mīksts matracis rada nevienmērīgu noslodzi mugurkaulam. Spilvenam jābūt tik lielam, lai, guļot uz sāna, kakls nav saliekts, un spilvena augstums atbilst attālumam starp tavu plecu un apakšžokli.

 

Stājas dienā klīnikā “Diamed” pieņems 7 sertificēti fizioterapeiti: Ineta Zaharevska, Marija Sidorenko, Marina Čekstere, Evija Frolova, Anda Mačuļska, Diāna Silantjeva, Ieva Ķirpa.

Lai pieteiktos uz bezmaksas fizioterapeita konsultāciju, zvaniet uz tālruni 67 47 17 88 vai sūtiet savu pieteikumu uz web@diamed.lv.

Atzvani